GOVOR NA UZRASTU 3-4 GODINE, ŠTA OČEKUJEMO?

GOVOR NA UZRASTU 3-4 GODINE, ŠTA OČEKUJEMO?

  • U ovom periodu deca postaju „pričljivija“, njihov rečnik postaje znatno bogatiji
    ⚫ govor je razumljiv za širu socijalnu sredinu
    ⚫ rečenica je uglavnom potpuna i gramatički korektna
    ⚫ zna da kaze kako se zove, preziva,koliko godina ima i ime bar dva drugara
    ⚫ postavlja pitanja o raznim temama(ko,šta,zašto?..)
    ⚫ razume kompleksnije verbalne naloge („Uzmi veliku loptu i daj bati“;)
    ⚫ zna da imenuje većinu predmeta iz svoje okoline da zapamti i ponovi bar 3 nakon
    odredjenog vremena.
    ⚫ zna da recituje pesmice prepriča doživljaj,opiše radnju na slici
    ⚫ često se igra „kao bajagi“; igara(doktora učitelja…)
    ⚫ daje adekvatan odgovor na pitanja: „Sta radiš kada si gladan,žedan ?“;
    ⚫ kratak razgovor (2-3rečenice)
  • Kako stimulisati dalji napredak?
    ⚫ čitanjem priča osmišljavanjem novog dela price, predvidjanjem kraja
    ⚫ dajte zanimljive, šaljive odgovore na detetova postavljena pitanja,podstičite
    kreativnost..
    ⚫ o tome sta se desilo u toku dana-pomažemo tako boljem prisećanju,razvijamo
    memoriju i učimo vremenske relacije
    ⚫ igrama suprotnosti (veliko/malo,otvoreno/zatvoreno,toplo/hladno)
    ⚫ Igre brojanja, pogadjanja:“ima 4 noge, velike uši“..ko je to?;)
    ⚫ Igre memorije, trazenja razlika, razvrstavanja predmeta po jednoj osobini
    ⚫ Igre pogadjanja ukusa,mirisa, „čarobna torba šta skriva opisi…
    ⚫ igre seckanja lepljenja provlačenja nizanja jako su značajne..
    ⚫ podsticati samostalnost u svakodnevnim aktivnostima i kroz učestvovanje u kućnim poslovima ( mutiti testo,mutiti palačinke,brisanje prašine..)
    Potražiti savet logopeda ukoliko:
    –  govor deteta je nerazumljiv za širu socijalnu sredinu
    – dete ima poteškoća sa razumevanjem i izvršavanjem verbalnih naloga
    – teško pretvara ideje u rečenicu, govor na nivou pojedinačnih reči