Često možemo čuti roditelje da kažu: „Moje dete ne želi i/ili ne zna da drži olovku.“ Olovka nije prvi predmet koje dete treba precizno da koristi.
Aktivnosti kao sto su :
-Skidanje ljuske sa jajeta
-Samostalno korišćenje kašike i viljuške
-Odlepljivanje traka, selotepa, kolaž papira sa ravne površine
-Sakupljanje konfeta sa poda
-Ubacivanje novčića u kasicu
-Nizanje, umetanje perli, makarona
-Pravljenje oblika od plastelina i testa
-Igre peskom
Su neke od aktivnosti koje na ranijem uzrastu i vremenom pripremaju tonus šake prstiju, pokrete iz ramena i zgloba, koordinaciju i melokinetiku pokreta neophodnih za kasnije držanje olovke, crtanje, bojenje i pisanje.
Deca koja imaju nedovoljno razvijenu finu motorikiu će već na tom ranijem uzrastu izbegavati ove aktivnosti. Važno je to primetiti i potražiti pomoć stručnjaka.