Razvoj grube motorike utiče na celokupni intelektualni razvoj kod dece.
Dete kroz svakodnevni pokret (hodanje, skakanje, preskakanje, čučanj, hvatanje, provlačenje) stiče znanja o sebi i svetu i razvija grubu motoriku. Zato periodi dugog sedenja nisu preproručljivi.
Kada su slabije razvijene motoričke sposobnosti, dete je nesigurnije, manje istražuje okolinu i ne upušta se u uvežbavanje ovih sposobnosti. Time gubi i radoznalost. Ukoliko se i upusti u neku aktivnost, bira lakšu i to radi sa jačom stranom tela, dok druga- nedomintna strana ostaje pasivna, nestimulisana.
Za razliku od spontanog razvoja, defektološki tretman je osmišljen tako da podjednako stimuliše:
razvoj motoričkih sposobnosti obe strane tela ( ne samo dominantne noge, ruke)
koordinaciju ekstreminteta ( nogu, ruku i ruku i nogu)
razvoj ravnoteže
kontrolu tela u miru, hodu kao i adaptaciju tela na objekte u prostoru.
Ovladavanje motornim veštinama detetu donose radost, zadovoljstvo, samopouzdanje, nova saznanja i dobar motiv da se ponovo upusti u istraživanje.