Reedukacija psihomototrike Prethodna strana Logopedski tretmani Sledeća strana Podrška psihologa specijaliste

Reedukacija psihomototrike

Reedukacija psihomotorike koristi pokret kako bi podstakla celokupan razvoj deteta. Dva osnovna elementa čovekovog ponašanja su psihičke i motorne funkcije. Ove dve funkcije ma koliko nezavisno se razvijale tokom celog života uticu jedna na drugu. Razvoj svesti i celokupne ličnosti deteta neraskidivo je vezan za doživljaj telesne celovitosti. Doživljaj telesne celovitosti se postepeno razvija tokom prvih godinaživota deteta kroz interakciju socijalne sredine i neurobiološke osnove. Upravo preko pokreta dete uspostavlja prvi kontakt sa sredinom, preko tih pokreta dete utiče na svet koji ga okružuje.

Kroz reedukaciju psihomotorike se ostvaruje telesni dijalog između deteta i reedukatora, dete ponovo doživljava ranije faze doživljaja telesne celovitosti, faze razvoja ovladavanja prostorom i vremenom, odnosno sve faze razvoja koje nisu na adekvatan način završene. Ovaj terapijski pristup zasnovan je na individualnim sposobnostima, navikama i mogućnostima deteta, kao i njegovim razvojnim potrebama i osećanjima.

Reedukacija psihomotorike je pogodan metod u tretmanu dece sa:

  • Disharmoničnim razvojem
  • Dispraksičnim teškoćama
  • Pervazivnim razvojnim poremećajima
  • Intelektualnom ometenošću
  • Govorno-jezičkim poremećajima
  • Poremećajima ponašanja

Kroz ovaj vid tretmana se primenjuju vežbe opšte reedukacije i vežbe reedukacije psihomotorike i tu spadaju:

  • Vežbe za doživljaj gestualnog prostora
  • Vežbe za definisanje doživljaja telesne celovitosti
  • Vežbe za osamostaljivanje pokreta
  • Vežbe pasivnim pokretima
  • Vežbe za ujednačavanje tonusa mišića
  • Vežbe za lateralizovanost na sebi i drugima

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pozovite nas